ظهور در زحل

 

                                                   ظهور منجی در دورۀ زحل

 

 

از کلمات دانشمندان و آگاهان به نجوم و احکام آن، درمی‏یابیم که ظهور منجی، پس از سپری‏شدن دورۀ قمر، در دورۀ زحل روی می‏دهد.

به اعتقاد منجّمین قدیم، هر یک از ستارگان هفتگانۀ زحل، مشتری، مرّیخ، شمس(1)، زهره، عطارد و قمر، دوری هفت‏ هزار ‏ساله دارند، و با توجّه به اینکه گفته ‏شده است، آدم‏(علیه‏السّلام) در ابتدای دور قمر می‏زیست(2) و از آن زمان تا کنون، حدود هفت هزار سال گذشته است، اکنون ما در ابتدای دور زحل قرار گرفته‏ایم.

همچنین، طبق برخی تقسیمات نجومی، در هر دورۀ هفت‏ هزار ساله، هر یک از ستارگان یادشده، خود، دوری هزار ساله دارند، و چون ابتدای دور را از زحل می‏گیرند، بر این اساس، ما در ابتدای دور هزار سالۀ زحل از دورۀ هفت‏هزارۀ جدیدِ زحل قرار گرفته‏ایم

اینکه خواجه حافظ شیرازی، حوادث پُرشور و شرّ زمان خویش و زمانهای بعد را به دور قمر نسبت داده، به دلیل قرارگرفتن وی در هزارۀ آخر منسوب به قمر از هفت‏هزارۀ پیشین منسوب به همین ستاره است:

این چه شور است که در دور قمر می‏بینم همه آفاق پر از فتنه و شر می‏بینم... 

ظاهراً خواجه نصیرالدّین توسی نیز بر همین مبنا، ظهور امام مهدی(علیه‏السّلام) را در دورۀ زحل پیش‏بینی کرده است؛ زیرا چنان ‏که گفتیم، ما در ابتدای هفت‏هزارۀ جدید و هزارۀ اوّل آن قرار گرفته‏ایم که هر دو به زحل منسوب‏اند:

در دور زُحَل ظهور مهدی است جرم دَجَل و دجالیان است 

البتّه شعر خواجۀ توسی به این نکته هم اشاره دارد که ظهور امام مهدی(علیه‏السّلام) پس از یک دورۀ تقریباً 29 سالۀ گردش زحل به دور خورشید روی می‏دهد که در این باره، توضیحات مفصّلی ارائه خواهیم داد.

نوسترادموس هم، در بخشی از نامه‏اش به پادشاه فرانسه، چنین می‏نویسد:

بعد از زمانی طولانی، حکومت زحل تجدید خواهد شد، عصر تلایی فرا 

می‏رسد، خدای آفریننده صدای نالۀ مردم را می‏شنود و شیطان در 

چاهی عمیق به بند کشیده خواهد شد. در آن زمان، بین خداوند و انسانها 

صلحی جهانی آغاز می‏گردد که هزار سال طول خواهد کشید(3).(4)

زمان آغاز دوران جنگ و خونریزی

اینک زمان آن رسیده است که شعر خواجه نصیرالدین توسی را نقل کرده و پرده از اسرار آن برداریم:

ناظم‏الإسلام کرمانی، در «علائم الظهور، ص 81، مقالۀ 4»، این دو بیت شعر را به خواجه نصیرالدّین توسی نسبت داده است:

در دور زُحَل ظهور مهدی است جرم دَجَـــل و دجــــالیــــان است

در آخــــــــــــــر واو‏‏ و ‏‏اوّل‏ زای چون نیک نظر کنی همان است(5)

 

 

بر اساس احکام نجومی، زحل ستارۀ اختلاف، دشمنی، جنگ و خونریزی است.


گروه فرهنگی تحقیقاتی عرفان الظهور

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد